Musti ja Mirri tarjoaa eläinlääkäripalveluja pian verkossa

Musti ja Mirri -ketju alkaa tarjoamaan lemmikinomistajille  eläinlääkäripalvelua digitaalisesti. Uusi palvelu lanseerataan Suomessa helmikuun alussa.

Koronaepidemia on lisännyt kysyntää myös etäeläinlääkäripalveluille. Musti ja Mirri -ketju vastasi tarpeeseen ja lähtee tarjoamaan eläinlääkäripalveluita digitaalisesti. Uuden palvelun avulla lemmikkien omistajat saavat yhteyden eläinlääkäriin helposti suoraan kotoaan verkkopalvelun kautta. Palvelu lanseerataan Suomessa helmikuun alussa, ja se on tarkoitus laajentaa myöhemmin myös Ruotsiin ja Norjaan.

Digitaalinen eläinlääkäripalvelu on osa Mustin ja Mirrin laajenevia ja kasvavia hyvinvointipalveluita. Musti ja Mirri tarjoaa toimipisteissään mm. turkinhoitoa, kynsien leikkausta, fysioterapiaa, hierontaa ja eläintenkoulutusta.

Mustin ja Mirrin maajohtaja Timo Tervo kertoo uuden digitaalisen eläinlääkäripalvelun olevan osa ketjun hyvinvointipalvelua. ”Missiomme on tehdä lemmikkien ja niiden omistajien elämästä helpompaa, turvallisempaa ja hauskempaa. Digitaalinen eläinlääkäripalvelu osana hyvinvointipalveluitamme tukee tätä tehtäväämme erinomaisesti, koska se auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme kokonaisvaltaisesti ja heidän kannaltaan vaivattomasti”, Tervo toteaa.

 ”Aloitimme palvelun kehittämisen kuukausia sitten, mutta korona-aika on madaltanut ihmisten kynnystä käyttää digitaalisia palveluita. Uskomme, että tämä näkyy myös lemmikkien eläinlääkäripalveluissa.” Tervo jatkaa.

Digitaalinen eläinlääkäripalvelu aukeaa aluksi Suomessa Mustin ja Mirrin verkkosivustolla, ja se on avoinna kaikille lemmikinomistajille. Palvelu toimii chat-pohjaisena, ja tarvittaessa sen kautta voi lähettää myös kuvia ja videoita eläinlääkärille. Palvelulla on laajat aukioloajat myös iltaisin ja viikonloppuisin. Etäeläinlääkäripalvelun hinta määräytyy sen mukaan käytetäänkö palvelua arkipäivänä vai illalla, viikonloppuna tai pyhänä.

Digitaalisen palvelun eläinlääkärit arvioivat, että lemmikkien pienistä vaivoista voi hoitaa etänä noin 60–80 prosenttia. Etäeläinlääkäriin voi ottaa yhteyttä, kun lemmikillä on esimerkiksi ruoansulatusvaivoja kuten ripulia tai oksentelua, iho- tai virtsaamisoireita tai se on syönyt jotain sopimatonta. Etenkin pentuperheissä herää usein kysymyksiä esimerkiksi hampaiden vaihtumisesta ja ravitsemuksesta. Tarvittaessa eläinlääkärit ohjaavat asiakkaan hakeutumaan fyysiselle eläinlääkärin vastaanotolle.

”Lemmikit ovat tärkeitä perheenjäseniä, joiden sairastuminen tai epätavallinen käyttäytyminen aiheuttaa huolta ja stressiä. Haluamme tukea ja turvata lemmikkien ja heidän perheenjäsentensä elämää kaikkina aikoina. Lemmikinomistajana on huojentavaa tietää, että asiantuntijalta saa nopean tilannearvion vaikka olisi sunnuntai-ilta – sairastuminen kun ei katso kelloa. Tärkeintä on saada vastaus asiaan, joka huolestuttaa”, Tervo kertoo.

Franchise News 7.1.2021

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »