M Room

M Roomin toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Kosonen. Hän toimi aiemmin M Roomin talousjohtajana.
Kotimainen M Room on tällä hetkellä Euroopan suurin miehille suunnattu parturiliikeketju. M Roomeja on tällä hetkellä yli 60, lisäksi liikkeitä on muun muassa Saksassa, Virossa, Latviassa, Ruotsissa ja USA:ssa. Yritys ilmoitti viime vuonna jatkavansa Yhdysvaltojen laajentumista, jossa se tavoittelee merkittävää kasvua vuoteen 2020 mennessä. Tuore toimitusjohtaja Markku Kosonen aikoo jatkaa yhtiön kasvuhakuista strategiaa. Hänen mukaansa franchising on looginen tapa kasvaa. M Room myy asiakkailleen vuosijäsenyyksiä, jotka oikeuttavat säännölliseen hiustenleikkaukseen ilman ajanvarausta. Parturin penkkiin pääsee myös ilman jäsenyyttä.
Mikä on alasi isoin trendi?
"Grooming is booming. Miesten kuluttaminen on moninkertaistunut ja parturiliikkeitä nousee koko ajan lisää. Jalkapalloilija David Beckhamin parrasta lähtenyt trendi on saavuttanut huippunsa. Parranhoito ja siihen liittyvät tuotteet ovat tulleet jäädäkseen.
Miten M Room eroaa muista?
"Panostamme voimakkaasti teknologiaan ja asiakaskokemukseen. Yksi benchmarkimme on teknologiayritys Wolt, joka on tehnyt ravintolaruoan tilaamisesta helppoa. Haluamme parturissa käymisestä yhtä helpon ja miellyttävän kokemuksen. Toimimme ilman ajanvarausta, mutta aiomme kehittää virtuaalijonon. Tarkoituksena on myös automatisoida toimintoja, ottaa käyttöön teknologiset oppimisympäristöt ja käyttää henkilökuntamme koulutuksessa muun muassa virtuaalilaseja."
Alkuperäinen uutinen Talouselämä.