Kotipizza hyvässä vireessä vuoden lopulla -“ toimitusjohtaja Tervanen: -Myynti kehittyi erinomaisesti-

Kotipizzan myynti kasvoi marras-tammikuussa 21 miljoonaan euroon.

Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen (vas.) ja luova johtaja Risto Mikkola esittelivät joulukuussa uutta taikinajuureen leivottua pizzaa. (KUVA: Markus Jokela)

Toimintaansa laajentavan Kotipizzan tilivuoden viimeinen neljännes sujui suotuisissa merkeissä. Sekä myynti että liiketulos olivat selvässä ylämäessä.

-“ Kotipizza-ketjun ketjumyynnin kasvu jatkui voimakkaana tilikauden viimeisellä neljänneksellä, ja myynti kehittyi erinomaisesti sekä vertailukelpoisen myynnin että asiakasmäärien osalta, sanoo ketjun toimitusjohtaja Tommi Tervanen tiedotteessa.

-“ Uskomme, että myynti jatkaa myönteistä kehitystään, mutta vastaavien suhteellisten kasvulukujen saavuttaminen muuttuu kuitenkin kuukausi kuukaudelta haastavammaksi, sillä vastassa on yhä kovempia vertailukuukausia.

Konsernin vertailukelpoinen myynti kasvoi marras-tammikuussa viidenneksen ja nousi 17,5 miljoonasta eurosta 21,0 miljoonaan euroon. Yhtiön mukaan vauhtia on saatu brändi- ja ilmeuudistuksesta, joka alkoi alkuvuonna 2015 ja joka on nyt saatettu loppuun.

Tulos ennen veroja parani edellisvuoden vastaavan ajan 0,9 miljoonasta eurosta 1,3 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen liiketulos parani 1,3 miljoonasta eurosta 1,7 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen käyttökate nousi 1,5 miljoonasta eurosta 2,1 miljoonaan.

Kotipizzan hallitus ehdottaa jaettavaksi 0,65 euroa osakkeelta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta.

Kotipizza arvioi ketjumyynnin olevan alkaneella tilikaudella noin 120 miljoonaa euroa ja vertailukelpoisen käyttökatteen kasvavan edelliseen tilikauteen verrattuna. Kuluneella tilikaudella ketjumyynti oli 106,3 miljoonaa euroa.

Alkuperäinen uutinen Taloussanomat.

Franchise News 22.3.2018

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »