M&M: Kotipizzan myynnin kasvulle ei näy loppua - Chalupa-ketjun hankaluudet jatkuvat

Kotipizza- ja Social Burgerjoint -ketjujen vertailukelpoinen myynti kasvoi, mutta Chalupa-ketjun myynti laski edellisvuoden syyskuusta.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi syyskuussa 2018 14,7 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 8,4 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 252 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 syyskuun myynti oli 10,9 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 9,5 miljoonaa euroa. Ketjumyynti on kasvanut syyskuu 2018 mukaan lukien 42 peräkkäistä kuukautta.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 15,8 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 8,5 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 86,8 prosenttia 1 406 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 83 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin.

Kotipizzan kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta (1.2.-“30.9.) on kasvanut 15,9 prosenttia edellisvuodesta 80,1 miljoonaan euroon.

Chalupan vertailuikelpoinen myynti laski syyskuussa

Chalupa-ketjun hankaluudet jatkuivat.

Kotipizza Groupiin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi syyskuussa 2018 25,9 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 elokuun myynti oli 202 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti laski 12,0 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 9 ravintolan myyntilukuihin.

Konserniin kuuluvien Social Burgerjoint -ravintoloiden myynti kasvoi syyskuussa 2018 295,6 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 syyskuun myynti oli 273 000 euroa ja se sisältää myös 20.9. kauppakeskus Redissä avatun ravintolan 11 kauppapäivän myynnin. Vertailukelpoinen myynnin kasvu syyskuussa 2018 oli 7,4 prosenttia ja se perustuu yhden ravintolan myyntiin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan No Pizza -ravintolan syyskuun myynti oli 49 000 euroa.

Kotipizzan ketjumyynti vuonna 2017 (tilikausi 1.2. 2017 -“ 31.1. 2018) oli 106,2 miljoonaa euroa. Vuonna 2016 ketjumyynti oli 89,9 miljoonaa.

Tämän tilikauden ketjumyynnin tavoite on 120 miljoonaa euroa. Kotipizza Group käytti markkinointiin viime vuonna 4,5 miljoonaa euroa.

Suomessa toimii kaikkiaan 275 Kotipizza-ravintolaa, joiden toiminnasta vastaavat franchising-yrittäjät.

Lue alkuperäinen uutinen M&M:sta.

Franchise News 8.10.2018

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »