Hesburger on arvostetuin pikaruokabrändi

Hesburger on tutkimuksen mukaan Suomen arvostetuin pikaruokabrändi. Myös tunnettuus on huippulukemissa – Hesburgerin tuntee jopa 99 prosenttia suomalaisista.


Suomalaiset arvostavat muun muassa sitä, että Hesburger on kotimainen perheyritys. Kuvaaja Vesa-Matti Väärä.

Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi & Mainonta -lehden tekemässä Brändien arvostus 2018 -tutkimuksessa selvitettiin kaiken kaikkiaan 541 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Kesällä 2018 toteutettuun kyselyyn vastasi noin 6 900 15–79 -vuotiasta suomalaista. Tutkimuksessa oli mukana yhdeksän pikaruokabrändiä.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että Hesburger on Suomen tunnetuin ja arvostetuin pikaruokabrändi. Vastaajista 99 prosenttia tunnisti Hesburgerin. Vastaajat kertoivat arvostavansa Hesburgeria muun muassa siksi, että se on kotimainen perheyritys.

– Pikaruoka-alalla kilpailu on aina ollut kovaa ja asiakkaiden arvostus kertoo, että olemme onnistuneet hyvin. On mahtavaa, että Hesburgerin tarina on suomalaisille tuttu ja yrittäjyyttä arvostetaan. Olemme erittäin iloisia tutkimuksen tuloksista ja kiitos niistä kuuluu asiakkaillemme ja henkilöstöllemme, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kiittelee.

Tunnettuus korkealla myös Baltiassa

Baltian maissakin Hesburger kuuluu suosituimpiin pikaruokaravintoloihin. Virolainen tutkimusyritys Socio Uuringukeskus teki maakohtaiset tutkimukset, joiden mukaan Hesburgerin tunnistaa spontaanisti latvialaisista 69 prosenttia, liettualaisista 53 prosenttia ja virolaisista 83 prosenttia.

– Tuotteemme maistuvat hyvin myös ulkomaalaisille asiakkaillemme. Olemme onnistuneet tekemään Hesburgerin brändistä tunnetun myös ulkomailla, erityisesti Baltiassa. Kaiken takana on pitkäjänteinen työmme, Vuoti toteaa.

Hesburger on Baltian suurin hampurilaisketju. Latviassa on tällä hetkellä 47, Liettuassa 51 ja Virossa 46 Hesburger-ravintolaa.

Franchise News 3.12.2018

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »