Auttaminen on VMP:n strategian keskiössä

Hyvinvoinnin edistäminen on osana ammattitaitoa myös VMP:llä. Kannattava kasvu tapahtuu tutustumalla asiakkaan tarpeisiin ja luomalla niihin ratkaisuja. Pisara-kampanjan avulla tutustutaan henkilöstön ja asiakkaiden tarpeisiin, sekä tarpeisiin vastataan konkreettisilla teoilla ja avulla.

Pisara on jatkoa viime vuoden Älä jaksa! Viihdy-kampanjalle, jossa VMP:n työntekijät kertoivat, mistä heidän viihtymisensä muodostuu. Viihtymisen ytimeen keskittyivät esimerkiksi työkaverit, monipuolinen ja mielenkiintoinen työnkuva sekä vastuu ja vapaus omasta työstä. Pisara jatkaa viihtymisen ohella keskittymällä myös muihin hyvinvoinnin teemoihin sekä auttamiseen.

Pisara-kampanjan pääkysymykseksi on muodostunut: miten me voimme auttaa? Ennen auttamista pitää kerätä tietoa siitä, mitä tarpeita autettavalla on. Tietoa pyritään keräämään kevyellä tavalla lyhyen kyselylomakkeen avulla, jolloin tarpeisiin vastataan konkreettisilla teoilla. Jokainen vastaus kerryttää pisaroita, joista kampanjan päätyttyä lahjoitetaan kertynyt määrä euroina nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi.

"VMP:n työntekijä Joonas kertoi Pisara-kyselyssä menestyksensä tiellä olevan vanhat ja työn tohinassa likaantuneet valkoiset kokintakit. Joonaksen asenteesta inspiroituneena päätimme auttaa häntä poistamalla tämän esteen. Hankimme hänelle uudet ja kiiltävät mustat kokintakit, joista hänen arvelujensa mukaan ei likakaan niin helposti näy", kertoo VMP:n projektikoordinaattori Saku Tähti.

Kehutyökalun avulla tuloksia positiivisesta työilmapiiristä 

Työkyky-palkinnon toissa vuonna pokannut VMP keskittyy kaikessa toiminnassaan asiakaskokemukseen ja henkilöstönsä hyvinvointiin. Pisara-hankkeen avulla paitsi nostetaan työntekijäasiakkaiden viihtymistä, annetaan myös hallinnon työntekijöille mahdollisuus kiittää ja kehua kollegaa kehutyökalun kautta. Samalla kerrytetään pisaroita isoon apujen altaaseen, joka aikanaan muuttuu euroiksi hyväntekeväisyydessä. Kehutyökalu on saanut vauhdikkaan startin, koska muistamisia on jätetty järjestelmään jo useita kymmeniä. 

Nostoja saaduista kehuista:

"Viljo jaksaa aina kiireen keskellä kysellä muiden kuulumisia, aidosti kuunnella toisia ja ilahduttaa positiivisella olemuksellaan. "

 "Marika on ihan korvaamaton työkaveri. On aina auttamassa ja neuvomassa mua (ja muitakin). Osaa selittää asiat selkokielellä ja on aina ystävällinen. Oon todella kiitollinen hänelle kaikesta avusta mitä olen saanut ❤! "

 "Marko saa pointsit positiivisuudestaan. Paineenkaan alla en ole nähnyt Markon olevan pahantuulinen. Aivan loistava tapa ottaa asiat huumorilla! "

Kysely on vieläkin auki kampanjasivulla ja otamme jatkuvasti vastaan avuntarpeita. Varoitus! Joku saattaa saada apua. 

Franchise News 20.2.2019

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »