Hesburger jatkaa kasvuaan - uusia ravintoloita, hyvää palvelua ja kasvistuotteita

Pikaruokaketju Hesburgerin myynti on kasvanut tasaista tahtia parin viime vuoden ajan ja kasvu jatkuu edelleen. 

Hesburger -ketju avasi vuonna 2019 useita uusia ravintoloita Suomeen. Tällä hetkellä Suomessa on 278 Hesburger-ravintolaa, mikä on seitsemän enemmän kuin vuosi sitten. Viime vuonna Hesburger -ketjun verollinen myynti oli noin 347 miljoonaa euroa.

Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kertoo Hesburgerin avanneen viime vuonna ravintoloita hyville liikepaikoille ja myös tänä vuonna ketju tulee avaamaan uusia ravintoloita Suomeen.

Vuoti kuvailee viime vuoden alun menneen ketjulla todella hyvin ja myös joulukuu oli onnistunut. Myös Veke-hampurilaisen lanseeraus siivitti asiakasmäärät mukavaan nousuun loppuvuonna. Vuotin mukaan: "Positiivisen kehityksen taustalla ovat muun muassa tuotekehityksessä ja markkinoinnissa tehdyt hyvät valinnat, ja tietysti ravintoloissa henkilökuntamme on onnistunut asiakaspalvelussa.

Hesburgerin oma kasviproteiinituotteita valmistava tehdas Kaarinassa aloitti tuotansa syksyllä. Ensimmäinen oman tehtaan tuotteen sisältävä hampurilainen eli Veke-hampurilainen tuli markkinoille joulukuussa. Vuotin mukaan Veke-hampurilaisen myynti on ollut lupaavaa ja tänä vuonna ketju odottaa paljon kasvistuotteiden rintamalla. Hesburger -ketjun tavoitteena on, että vuoteen 2030 mennessä puolet ketjun myynnistä Suomessa tulee lihattomista tuotteista.

Maailmassa on nyt yhteensä 498 Hesburger-ravintolaa. Ketjun ravintoloissa asioi päivittäin yli 190 000 asiakasta ja niissä työskentelee noin 7 900 ihmistä.

Myös ulkomailla Hesburger -ketju jatkaa kasvua. Hesburgerin verollinen myynti ulkomailla ylitti ensimmäisen kerran 100 miljoonan euron rajapyykin, ollen 111 miljoonaa euroa. Kasvu oli 13 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Hesburgerin operatiivinen johtaja Vesa Viitanen näkee myynnin kehitykseen useita syitä.

Viitasen mukaan ulkomailla ravintolamäärät ovat jo pitkään kasvaneet Suomea vauhdikkaammin. Viitanen sanoo, että "Hintojen tarkistukset ovat osaltaan kasvattaneet myyntiä. Ulkomailla Hesburgerin tuotevalikoimaan kuuluu erittäin edullisia tuotteita, jotka ohjaavat asiakkaita ravintoloihin. Myös Hesburgerin tunnettuus ulkomailla kasvaa koko ajan. Virossa olemme jo alan tunnetuin yritys, ja Latviassa ja Liettuassa tunnettuus on kasvanut voimakkaasti viime vuosina".

Lue alkuperäinen uutinen täältä.

Franchise News 10.1.2020

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »