KOKENUT KOTIPIZZA-YRITTÄJÄ SANNA-MARI LASSILA AVASI TOISEN KOTIPIZZA-RAVINTOLANSA RAISIOON

Raisioon, Kauppakeskus Myllyyn avautui 18.12.2020 uusi Kotipizza-ravintola. Yrittäjinä toimii pitkän linjan kotipizzalainen Sanna-Mari Lassila, jolla on entuudestaan myös toinen Kotipizza-ravintola Raision keskustassa.
Valmistauduttuaan kokiksi vuonna 1996 Sanna-Mari Lassila haki ravintola-alan töitä. Hän oli aina pitänyt pizzoista ja niin myös Kotipizza työpaikkana kiinnosti häntä. Lassila pääsikin pian valmistumisensa jälkeen työskentelemään pizzojen pariin, kun Raision keskustassa Raisiontorin Kotipizzasta työpaikka avautui. Hän ehti työskennellä siellä neljä vuotta, kun silloinen yrittäjä ilmoitti luopuvansa Rasiontorin Kotipizza-ravintolastaan.Lassilalle avautui tästä mahdollisuus ryhtyä itse Kotipizza-yrittäjäksi Raisiontorin Kotipizzaan. Hän tarttuikin tilaisuuteen aloittaen marraskuussa 2000 Kotipizza-yrittäjänä, tutussa Kotipizza-ravintolassa Raisiontorilla.Kotipizza-yrittäjyyteen tyytyväisenä, kokenut yrittäjä halusi vielä 20 vuoden jälkeenkin laajentaa yritystoimintaansa. Lassila avasikin toisen Kotipizza-ravintolansa Raisioon, Kauppakeskus Myllyyn, Myllyntorin laidalle 18.12.2020. Lassilalle on vuosien varrella kertynyt kokemusta niin Kotipizzassa työskentelystä kuin yrittäjyydestä. Lisäksi hän on myös kouluttanut itseään valmistuen viime keväänä liiketalouden tradenomiksi.Lassilan ravintolat työllistävät tällä hetkellä noin 10 työntekijää, osan täysipäiväisesti ja osan osa-aikaisesti. Hän pitääkin henkilöstöä ja sen luomaa yhteishenkeä tärkeänä menestyksen osana.Lisäksi Lassila uskoo menestymisen kulmakivien olevan herkullinen ja vastuullisesti valmistettu ruoka sekä erinomainen asiakaspalvelu. ”On ilo huomata, että meillä on paljon vakioasiakkaita. Asiakkaat, jotka ovat ensimmäisinä kertoina tulleet lapsena vanhempiensa kanssa ravintolaani, palaavat edelleen yhä uudelleen nyt aikuisiälläänkin.”Lassila korostaa yrittäjyydessä myös Kotipizza -ketjun tukea, varsinkin nyt erityisaikana. ”Korona-aika on viimeistään osoittanut sen, miten tärkeää ketjun tuki taustalla on ollut. Ketju on onnistunut hyvin uuden, erityisajan koittaessa. Verkkokauppaa kehitettiin ja kuljetus saatiin ravintoloihin nopealla aikataululla.”, Lassila toteaa.