Suomessa tilataan yhä useammin suosikkivälipalat ja energiajuomat suoraan kotiovelle, myös R-kioskilta. Verkkokaupan ja ruoan pikatoimitusten suosio kasvaa vauhdilla, ja R-kioski haluaa olla siellä, missä asiakkaatkin ovat. Siksi yritys panostaa digitaalisen myynnin kasvuun ja syventää yhteistyötään Woltin kanssa. Lokakuussa Wolt-kioskien määrä kasvoi merkittävästi, kun 65 uutta R-kioskia liittyi palveluun. Nyt R-kioski löytyy Woltista jo 135 toimipisteen voimin 49 eri paikkakunnalta.
”Wolt on lisännyt meillä erityisesti lämpimän ruuan ja makeisten myyntiä”, kertoo kioskiesihenkilö Iira Winqvist Porvoon Näsin R-kioskilta. ”Huomaan, että tilauksia tulee enemmän silloin, kun sää on huono, esim. vesi- tai lumisateella. Parasta Woltissa on se, että asiakkaat tilaavat uudestaan: he löytävät meidät verkon kautta ja palaavat. On hienoa, että asiakkaat saavat tuotteita kotiovelle myös silloin, kun liikkuminen on vaikeaa”, jatkaa Winqvist.
R-kioski ja Wolt tekevät yhteistyötä osana koko REITAN-konsernia: Wolt toimii ruoan pikatoimitusten lähettikumppanina kaikissa seitsemässä toimintamaassa, eli Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. ”Esimerkiksi Tanskassa sisaryrityksemme 7-Eleven on panostanut vahvasti Woltiin myyntikanavana, ja he ovatkin saaneet erinomaisia tuloksia. Heillä myynti lasketaan jo miljoonissa euroissa.” kertoo R-kioskin kehityspäällikkö Jevgeni Lisjutin. ”REITAN-konserni panostaa nyt koko konsernin tasolla digitaaliseen myyntiin, ja R-kioskin rooli Suomessa on keskeinen osa tätä kokonaisuutta. Kuluttajien odotukset muuttuvat, ja me haluamme olla tässä kehityksessä mukana, eli helposti saavutettavina, myös verkossa. Digitaalinen kauppa täydentää erinomaisesti R-kioskin kivijalkaverkostoa ja tarjoaa asiakkaille entistä monipuolisemmat tavat asioida. Näemme tässä merkittävää kasvupotentiaalia tulevaisuudessa ja jatkamme panostuksia tähän kanavaan vahvasti myös tulevina vuosina”, jatkaa Lisjutin.

***R-kioski 11/2025








