Subway® Suomen maajohtajaksi Kati Litmanen

KTM Kati Litmanen on nimitetty DA Finland Oy:n toimitusjohtajaksi ja
samalla Subway Suomen uudeksi maajohtajaksi 19.9.2022 alkaen. Kati Litmanen
vastaa uudessa tehtävässään Subway-ravintolaketjun operatiivisesta johdosta ja
toiminnan kehittämisestä Suomessa.
Subway on yksi maailman suurimmista pikaruokaketjuista sekä brändin
tunnettuudella että yrittäjien verkoston laajuudella mitattuna. Suomessa
Subway-ravintoloita on 180 eri puolilla maata ja itsenäisiä
franchising-yrittäjiä yli 70. 
Kati Litmasella on pitkä ja monipuolinen tausta johtamisesta ja
erilaisista kaupallisista rooleista. Hän on työskennellyt eri toimialoilla,
muun muassa hotelli- ja ravintola-alalla kansainvälisten pikaruokabrändien
parissa. Litmasella on kattava kokemus tunnettujen brändien ja ketjujen markkinoinnista
sekä asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen kehittämisestä. Subway-ketjuun hän
siirtyi Mediq Suomen kaupallisen johtajan asemasta.
”Ravintola-ala ja oma toimintaympäristömme ovat jatkuvassa
muutoksessa, mikä haastaa myös meitä kehittämään toimintaamme. On hieno saada
Katin kaltainen osaava ja näkemyksellinen ammattilainen mukaan tiimiimme”, kuvailee
DA Finland Oy:n hallituksen puheenjohtaja Petteri Lehtimäki. 
Subwayn tuoreena maajohtajana Litmanen tulee keskittymään erityisesti
Subwayn Suomen liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämiseen ja
tukemiseen. 
”Tavoitteenani on, että pystymme vastaamaan muuttuviin asiakkaiden
tarpeisiin sekä kehittämään parhaita käytäntöjä. Meille on ensiarvoisen
tärkeää, että asiakaskokemus Subway-ravintoloissa on kilpailukenttämme
kärjessä. Tämä tarkoittaa muun muassa uusia asiointitapoja ja kehitystä myös
tuotevalikoiman osalta. Haluamme tarjota raikkaan vaihtoehdon perinteiselle
pikaruualle miellyttävässä ympäristössä”, Litmanen kertoo.
Vaikka juuri nyt on kriittistä luotsata toimintaa läpi toimialaa haastavan
työvoimapulan ja inflaation, Litmanen kohdistaa katseensa myös tulevaan.
”Haluan aktiivisesti edistää ravintolaverkostomme uudistamista ja kasvua.
Vahvan verkoston ja helposti saavutettavien ravintoloiden avulla varmistamme
elinvoimaisen brändimme tulevaisuutta. Tätä tukeaksemme myös
työnantajamielikuvan kehittäminen on tärkeänä aiheena agendallamme”, Litmanen
jatkaa. 
Subway-brändissä Kati Litmasta houkutteli myös mahdollisuus päästä
rakentamaan kaikkien tunteman brändin kasvutarinaa. 
”Subway on maailman suurin ravintolabrändi ja ilahduttanut asiakkaita
Suomessa jo yli 20 vuoden ajan, joten on innostavaa päästä tekemään
kehitystyötä osana näin tunnettua ketjua. Ravintola-ala on minulle
henkilökohtaisesti puhutteleva ja tärkeä, sillä minua inspiroi olla paikassa,
jonka kautta on mahdollista tuoda iloa ja makuelämyksiä kuluttajille. Subway
mahdollistaa parempia valintoja, mikä on myös osa omaa elämänfilosofiaani”, hän
kertoo.