Suomen McDonald’s kasvattaa myyntiään ja avaa uusia ravintoloita

Suomen McDonald’sin myynti kasvoi vuonna 2019 lähes seitsemän prosenttia. Uusia ravintola-avauksia on tulossa jo ennen kesää Turkuun ja Pirkkalaan.
Suomen McDonald’s-ketjun vuoden 2019 verollinen myynti oli 205,8 M€ ja kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli lähes seitsemän prosenttia. Myös McDonald’s-ravintoloiden asiakasmäärät jatkoivat kasvuaan. McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson on erittäin tyytyväinen upeaan vuoteen todeten: ”Hyvät myyntiluvut kertovat kovasta työstä ja sitoutumisesta McDonald’siin ja sen asiakkaisiin. Olemme tehneet esimerkillistä kehitystyötä ja tarjonneet asiakkaillemme entistä parempaa asiakaskokemusta.”.Tulevien vuosien aikana McDonald’s-ravintoloiden määrä nousee merkittävästi Suomessa. Ensimmäiset uusista McDonald’s-ravintoloista avautuvat jo ennen kesää Turkuun ja Pirkkalaan. Johanssonin mukaan: ”Turun nykyinen McDonald’s-ravintola on jo nyt alueen suosituin hampurilaisravintola. Tarvitsemme alueelle toisen McDonald’s-ravintolan, jotta pystymme palvelemaan kaikkia alueen asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla myös tulevaisuudessa”.Laajennusten sekä ravintoloiden uudistusten myötä Suomen McDonald’s tulee työllistämään satoja uusia työnhakijoita. Työntekijät palkataan pääosin vakituisiin työsuhteisiin. Suomen McDonald’sin menestys rakentuu vahvaan yhteistyöhön paikallisten yrittäjien kanssa. McDonald’seissa investoidaan franchise-yrittäjien kanssa asiakaskokemuksen parantamiseen esimerkiksi digitaalisten tilauskioskien ja pöytiintarjoilun avulla. Digitaaliset tilauskioskit ja pöytiintarjoilu löytyvät jo 39 ravintolasta ympäri Suomea ja ne ovat saaneet asiakkailta paljon positiivista palautetta. McDonald’s-ravintoloista 87 prosenttia on yrittäjien omistuksessa.