Classic Pizza Restaurant- ketjun ravintola äänestettiin Kööpenhaminan parhaaksi

Classic Pizza Restaurant -ravintolaketju on voittanut Kööpenhaminan Paras
Pizza 2020 -palkinnon.
Suomalainen ravintolaketju Classic Pizza Restaurant on valloittanut
tanskalaisten sydämet vain kahden vuoden toimintansa aikana voittaen Kööpenhaminan
Paras Pizza 2020 -palkinnon. Kuva: Classic Pizza RestaurantOpdagDanmark www.opdagdanmark.dk on matkailuun keskittyvä nettisivusto, joka järjestää vuosittain
äänestyksen Tanskan ravintolamaailman parhaista tuotteista ja palveluista
alueittain. Classic Pizza Restaurant voitti kuluttajille suunnatun äänestyksen
ylivoimaisesti saaden kehuja muun muassa kommentein: ”Classic Pizzassa saat
parhaan pizzan, näkymät ja palvelun”. Palkinto on merkittävä juuri Kööpenhaminassa, joka tunnetaan äärimmäisen
kovasta kilpailusta ravintola-alalla. Kööpenhaminassa on eniten Michelin-tähtiä
Skandinaviassa. Classic Pizza Restaurant -ravintolaketjulla on vasta kahden vuoden ajan ollut
Kööpenhaminassa kaksi ravintolaa, jotka tarjoilevat Premium-pizzojen lisäksi maailman parhaana pidettyä R&L Legras -pientilasamppanjaa. Classic Pizza Magasin -ravintola sijaitsee legendaarisessa Magasin du Nord
-tavaratalossa ja Classic Pizza FRB.C. puolestaan kauppakeskuksessa
Frederiksbergissä.Kuvat: Classic Pizza RestaurantClassic Pizza Restaurantin ravintolatoimenjohtaja Tommi Aaltonen sanoo,
ettei voitto ollut yllätys. Aaltonen kuvailee, että ” Positiivisista
asiakaspalautteista tiedämme, että meidän tuotteet, palvelu ja ravintolat
kiinnostavat myös Tanskassa ja meille on jo kertynyt mukava joukko vakituisia
asiakkaita. Uskalsimme odottaa, että kova työ palkitaan ja pärjäämme kovassa
seurassa. Kilpailu Kööpenhaminassa on kova ja kaupungissa on useita meitä
suurempia ja tunnetumpia gourmet-pizzaravintoloita. On upeaa, miten meidän
tiimi otti kilpailun omakseen ja sai kaikki kanta-asiakkaamme mukaan
äänestämään kisassa.Classic Pizza Restaurant on onnistunut kahdessa vuodessa nousemaan Kööpenhaminan
parhaimmaksi. Aaltosen mukaan konseptia
on 25 vuoden aikana hiottu kuntoon ja hän uskoo, että pienet arjen asiat
takaavat, että brändi toimii loistavasti myös Kööpenhaminan kilpaillussa
markkinassa. Aaltonen kertoo, että: ”Olemme myös valinneet liikepaikkamme
tarkasti, sillä sijaitsemme kaupungin parhaissa ja tunnetuimmissa
kauppapaikoissa. Meillä on myös aivan upeat ravintolapäälliköt ja heillä upeat
tiimit hemmottelemassa asiakkaita päivittäin. Nöyrällä asenteella ja kovalla
työllä tässä pärjätään.”Aaltosen mukaan Kööpenhaminan ravintolabisnes eroaa Helsingistä eri tavoin ja
kilpailu on kovaa, mutta antaa myös mahdollisuuksia. Aaltonen sanoo, että ”Tanska
sijaitsee maantieteellisesti etelämpänä, jonka vuoksi siellä ei ole samanlaista
shopping mall -kulttuuria kuin Suomessa. Tanskalaisilla ei myöskään ole samanlaista
lounaskulttuuria kuin suomalaisilla ja ruotsalaisilla mikä luo oman haasteensa
lounasajan myynnille. Tanskalaisten lounas keskittyy pääasiassa smørrebrødin
ympärille eli kylmiin täytettyihin leipiin. Koska tanskalaiset eivät syö
raskaita lounaita, myynnit painottuvat iltaan ja viikonloppuihin.” Kilpailuun
Classic Pizza Restaurant on vastannut huomioiden tarjonnassaan tanskalaisten
makumieltymykset. Aaltosen mukaan tanskalaiset rakastavat perunapizzoja eli kartoffelpizzoja,
joten ketju loi oman version tuota raaka-ainetta hyödyntäen.Classic Pizza Restaurant -ketju juhlii tänä vuonna 25-vuotista yritystaivaltaan, ja
tulevaisuuden suunnitelmissa on kasvattaa ravintoloiden määrää noin
neljän-kuuden uuden ravintolan vuositahdilla. Ketjulla on tällä hetkellä 21
ravintolaa Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.Classic Pizza Restaurantin toimitusjohtaja Juha Toivanen kuvailee Classic
Pizza -ketjun Kööpenhaminan ravintolabisneksen
kasvun olleen tasaista sanoen:”Olemme vielä aika tuore brändi Tanskan
markkinassa, joten taustatyötä on jouduttu tekemään paljon. Koska
tunnettuutemme on Tanskassa alhaisempi kuin Suomessa, on oltava kärsivällinen.”.Toivasen mukaan Classic Pizza Restaurant -ketjun kansainvälistyminen jatkuu määrätietoisesti ja ketju laajentaa harkiten
hyviin liikepaikkoihin pohjoismaissa laadusta ja palvelusta tinkimättä.