Gramexin ja Teoston Musiikkiluvat on Franchise News Dayn partnerina ensimmäistä kertaa! GT Musiikkiluvat Oy on musiikin käytön mahdollistaja, joka tarjoaa tarvittavat lakisääteiset musiikkiluvat sekä auttaa hyödyntämään musiikkia osana liiketoiminnan strategiaa.
Musiikki luo tunnejäljen ja vaikuttaa asiakkaan käyttäytymiseen
GT Musiikkiluvat odottaa Franchise News Daylta ajatuksia herättäviä keskusteluja ja kohtaamisia.
– Meitä kiinnostaa paljon kuulla, minkälaiset ajatukset ja haasteetkin ovat ketjujen kehityspöydillä tällä hetkellä. Musiikin käytön kehittäjinä meitä kiinnostaa, miten franchisingketjut näkevät asiakaskokemustyöhön ja brändiin liittyvät asiat. Näihin on olemassa tosi voimakas tunnetasolla vaikuttava työkalu eli musiikki, GT Musiikkilupien avainasiakaspäällikkö Joonas Piiroinen sanoo.
Tänä vuonna Franchise News Dayn teemana on franchisingketjujen tulevaisuus. Piiroinen uskoo, että tulevaisuudessa kilpailijoista erotutaan elämyksellisyydellä.
– Miten voidaan tuottaa kokemuksia, jotka oikeasti koskettavat ja jäävät mieleen? Tässä mielestäni musiikki tulee kuvaan. Vaikka asiakas ei aktiivisesti kuuntelisi toimipaikan musiikkia, se jättää tutkimusten mukaan tunnejäljen, joka taas vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen.
Brändin mukainen musiikki on tehokkainta liiketoiminnan kannalta
GT Musiikkilupien palveluihin kuuluu muun muassa musiikinkäytön kehittämiskonsultaatio, jossa musiikki tuodaan osaksi ketjun strategiaa.
– Ensisijainen tehtävämme on tuoda musiikin tarjoamat hyödyt pöytään. Haluamme oivalluttaa ketjuja: on iso merkitys, mitä musiikkia franchisingtoimipaikoissa soi. Tässä mielessä musiikki on vielä melko alihyödynnetty resurssi, Piiroinen pohtii.
Piiroisen mukaan franchisingketjun kannattaa laatia musiikista ylätason linjaus.
– On harvemmin olemassa yhtä ainoaa musiikin muotoa, joka toimii kaikissa toimipaikoissa yhtä tehokkaasti. Yrityksen perustamiseen liittyy paljon eri asioita, ja musiikki on yksi osa huomioitavien asioiden palettia. Ketjujohdolle musiikin raamittaminen eli tiettyjen vähimmäisvaatimusten asettaminen on hyvä tapa tukea yrittäjiään. Tutkimusten mukaan brändin mukainen musiikki on kaikista tehokkaita liiketoiminnan kannalta – siitä saadaan niin asiakaskokemuksellisia kuin myynnillisiä hyötyjä.
Tunnetulla musiikilla luodaan menestystä ja onnistumisia
GT Musiikkiluvat toimii musiikkialan keskiössä, joten asiakas saa käyttöönsä parhaat ammattilaiset niin käytännön tasolle, äänentoistoon kuin strategian kautta vaikuttamiseen. Musiikin käytölle asetetaan tavoitteet yhdessä.
– Haluamme parasta musiikille ja sen myötä parasta asiakkaalle musiikin avulla. Hyödynnämme tutkimustietoa musiikin vaikuttavuudesta niin kotimaisilta kuin kansainvälisiltäkin markkinoilta. Voimme auttaa ketjuja myös tutkimuksellisen musiikkipilotin järjestämisessä, jossa tutkitaan musiikin vaikutusta asiakkaan tunnekokemukseen. Meillä on vahvaa osaamista ja meriittejä siitä, että olemme pystyneet auttamaan ketjuja musiikin käytön kehittämisessä ja strategiaan viemisessä. Musiikki on työväline, jolla luodaan pitkän kaavan menestystä ja onnistumisia, Piiroinen kuvaa.
Yritysmaailmassa painottuu yhä enemmän yhteiskuntavastuun teema. Lähitulevaisuudessa esimerkiksi tekoäly tulee todennäköisesti haastamaan musiikin kenttää.
– Tunnetasoon vetoavalla musiikilla on voimaa ja vaikuttavuutta, ja sillä on arvoa liiketoiminnalle myös yhteiskuntavastuun näkökulmasta. Aitojen kotimaisten ja ulkomaisten artistien musiikin soittaminen on yhteiskuntavastuullinen valinta, koska silloin tukee suoraan musiikin tekijöitä ja esittäjiä, Piiroinen summaa.
Jos haluat käytännön apua tai ajatuksia ketjusi musiikin käytön kehittämiseen, ole yhteydessä Joonakseen, jolla on lähes 10 vuoden kokemus yritysten taustamusiikkisuunnittelusta.
Joonas Piiroinen
Avainasiakaspäällikkö
Puh: 050 557 9028
Email: joonas.piiroinen@musiikkiluvat.fi
***
Ilmoittaudu mukaan Franchise News Day -tapahtumaan! Tilaisuus on ketjujohdolle maksuton.
Katso ohjelma ja ilmoittaudu tästä.