Bär Bar -ketju kasvaa – viides toimipiste avautui Espooseen

Suomalaista superfoodia hyödyntävä ketju Bär Bar on avannut uusia toimipisteitä nopealla sykkeellä. Ketjun viides toimipiste avautui Espooseen tammikuussa.
Bär Bar on suomalaiseen superfoodiin keskittyvä smoothie- ja sandwichbaariketju, joka valmistaa ja myy tuotteita kotimaisista marjoista ja kaurasta. Ensimmäinen Bär Barin smoothie- ja sandwichbaari avautui Helsingin keskustassa vuonna 2018. Koronasta huolimatta ketju onnistui kasvattamaan toimipisteidensä myyntiä 30% edelliseen vuoteen verrattuna.Vuonna 2021 kasvusuunta jatkui. Toinen Bär Bar smoothie- ja sandwichbaari avautui vuoden 2021 huhtikuussa ketjun ensimmäisten franchisingyrittäjien vetämänä.Ketjun kolmas smoothie- ja sandwichbaari avautui Viking Grace -laivalle kesäkuussa 2021 ja neljäs Helsingin Hakaniemeen joulukuussa 2021. 18.1.2022 avautui ketjun viides toimipiste Espooseen.Bär Barin toimitusjohtaja Petri Vilpponen iloitsee Bär Barin kasvusta. “Olemme todella iloisia, että puhtaat suomalaiset marjat maistuvat kasvavissa määrin ja, että saamme niille sitä arvostusta mitä ne ansaitsevat. Helsingissä olemme viime vuosina kasvaneet yli 30% vuosivauhtia ja Fredan pisteemme kapasiteetti uhkaa jo tulla vastaan. Siksi oli hienoa päästä avaamaan Hakaniemen piste jo joulusesonkiin. Samoin odotamme innolla uuden kaupungin saamista Bär Bar -perheeseen Turun avauksen myötä ja Helsinki-Vantaan lentoasema on meille tottakai brändillisesti erittäin iso ja hieno askel, kun pystymme tarjoamaan suomalaisia marjatuotteita enemmän myös turisteille”, Vilpponen kertoo.”Idea Bär Barin perustamiselle syntyi kun huomasimme, että kiinnostus terveystuotteita ja superfoodeja kohtaan keskittyi lähinnä ainoastaan eksoottisiin raaka-aineisiin, kuten acaihin ja gojiin, vaikka suomalaiset marjat ovat maailman puhtaimman ilman, veden ja luonnonmukaisten kasvuolosuhteiden ansioista puhtaampia ja ravintorikkaampia vaihtoehtoja kuluttajille. Eivätkä ne vaadi pitkiä kuljetuksia ja säilöntäaineita. Mielestämme suomalaisia marjoja pitäisi viedä ulkomaille sen sijaan, että tuomme eksoottista “superfoodia” tänne. Tavoitteenamme onkin viime kädessä brändätä suomalaiset marjat kansainvälisesti samalle tasolle kuin esim acai -marjat”, Vilpponen toteaa.