BURGER KING®lla brändi-identiteettiuudistus – ensimmäistä kertaa 20 vuoteen

Kokonaisvaltaisessa uudistuksessaan Burger King -ketju päivittää logonsa, pakkauksensa, ravintolatilansa, työasunsa sekä digitaaliset kanavansa. Uusi visuaalinen brändi-identiteetti alkaa näkyä vuoden 2021 aikana ja se on tarkoitus ottaa käyttöön ketjun ravintoloissa ympäri maailman lähivuosien aikana.
Burger King on vuodesta 1954 lähtien
kannustanut asiakkaita nauttimaan pikaruokakokemuksesta omalla tyylillään Have
It Your Way -lupauksensa mukaisesti. Nyt ketju ottaa merkittävän askeleen uudistamalla visuaalisen
brändi-identiteettinsä ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen.Uudistuksen myötä Burger King päivittää logonsa, pakkauksensa,
ravintolatilansa, työasunsa sekä digitaaliset kanavansa. Uusi ilme
on saanut inspiraationsa aidosta ja herkullisesta ruoasta. Siten se edustaa entistä
paremmin Burger Kingin arvoja, joihin liittyy panostaminen maun ja laadun
lisäksi raaka-aineiden puhtauteen. Lisäksi uudistuksella reagoidaan
digitaalisen kokemuksen merkityksen kasvuun. Tuloksena
on moderni ja itsevarma tyyli, joka kunnioittaa historiaa ja sitä, miksi Burger
Kingiä rakastetaan.Logo: Itsevarmasti sitä, mistä Burger Kingissä on
kyse – aidosta, yksinkertaisesta ja herkullisesta ruoasta. Sen jälkeen, kun
nykyinen logo julkaistiin vuonna 1999, alan muotokieli on muuttunut
modernimmaksi ja digitaaliseen maailmaan sopivammaksi. Uusi minimalistinen logo
vastaa ajan henkeen brändiperintöä kunnioittavalla muotoilulla, joka on
itsevarma, yksinkertainen ja hauska.
Värit: Valitut
värit ovat anteeksipyytelemättömän rikkaita ja rohkeita. Niiden innoittajana
toimivat Burger Kingin ikoninen liekillä grillaaminen ja tuoreet
raaka-aineet.
Fontti: Burger
Kingin uusi fontti on – asiaankuuluvasti – nimeltään ”Flame”. Se on
saanut inspiraationsa Burger Kingin ruoan pyöreistä, rohkeista ja
herkullisista muodoista sekä brändin nöyristelemättömästä persoonallisuudesta.
Työasut: Uudet
työasut kuvastavat liekkigrillimestareita ja ne yhdistävät moderniuden ja
mukavuuden erottuviin väreihin ja kuvioihin.
Pakkaukset: Uudet
tuotepakkaukset nostavat ylpeästi esiin niin uuden logon kuin rohkeat värit ja
hauskasti kuvitetut tuotteiden ainesosatkin.Burger King -ketjun Restaurant Brands International Head of Design, Raphael Abreu sanoo: ”Design
on yksi keskeisimmistä työkaluistamme, jolla viestimme keitä olemme ja mitä
arvostamme. Sillä on myös elintärkeä rooli asiakaskokemuksen maksimoimisessa.”. ”Haluamme
sen herättävän himon ruokaamme kohtaan: liekillä grillaamista ja ennen kaikkea
sitä tärkeintä eli makua.”, Abreu täsmentää.