Laatutakuu digitalisoinut myyntiä ja yrittäjärekrytointia menestyksekkäästi Leadoon chatboteilla

Myynti- ja rekrytointitoimenpiteiden digitalisoiminen chatboteilla siivittänyt Laatutakuun kasvua ja auttanut tehostamaan liiketoimintaa.
Suomen suurimpiin siivous- ja kiinteistöhoitoalan franchisingtoimintaan erikoistuneisiin yrityksiin kuuluva Laatutakuu on digitalisoinut toimintaansa useammalla rintamalla. Se on keskittynyt sekä myynnin että yrittäjärekrytoinnin kehittämiseen digitalisoimalla sekä liidien generointia että yrittäjien rekrytointia verkkosivuiltaan.“Markkina ja ihmisten käyttäytyminen ovat muuttuneet pysyvästit”, Laatutakuun myyntijohtaja Viktor Niskanen kertoo. Niskasen mukaan nykyään ostaja voi suorittaa ison osan ostoprosessista verkossa aika itsenäisesti. Tämä asettaa haasteita verkkosivuilla vierailevien prospektien hyvälle palvelulle sekä heidän kiinnisaamisekseen verkkosivuilta.Sama pätee Niskasen kollegan, Laatutakuun yrittäjärekrytoinneista vastaavan Marja Kaarion, mukaan myös rekrytointiin: “Tänä päivänä hakemisen pitää olla helppoa ja nopeaa. Rekrytointiprosessi optimoidaan yleensä yrityksen omien prosessien mukaan, mutta näin ei saisi olla. Rekrytointia pitää miettiä hakijalähtöisesti. Mitä matalampi kynnys hakea, sitä parempia hakijoita saadaan houkuteltua.”Apua kotimaisesta teknologiastaLaatutakuu löysi myynnin ja rekrytoinnin haasteisiinsa apua kotimaiselta teknologiayritykseltä, Leadoo Marketing Technologiesilta. Leadoon chatbotit ovat kasvattaneet Laatutakuun verkkosivuiltaan saamia liidimääriä merkittävästi ja myös yrittäjärekrytoinnissa on saatu sekä määrällisesti enemmän liidejä mutta myös parannettu hakijoiden laatua.“Olemme saaneet yli 70% enemmän liidejä verkkosivuilta kuin aiemmin. Bottien kautta tulevat liidit ovat vieläpä ns. kuumia liidejä eli saamme prospektit kiinni juuri oikeassa vaiheessa”, Niskanen valottaa myynnin saamia tuloksia.“Botit ovat rekrytoinnissa tätä päivää. Se tekee hakemisen helpoksi hakijalle ja antaa myös hakijalle lisää tietoa työpaikasta”, Kaario lisää.Niskanen haastaa franchising-alaa kohtelemaan muutosta mahdollisuutena“Franchising-puolella on jopa mahdollisuus olla ketterämpi kuin perinteiset liiketoimintamallit, koska voidaan tehdä päätöksiä lähellä asiakkaita”, Niskanen aloittaa.“Sosiaalinen media, nopeus, teknologian muuttama maailma ja reagointi on tätä päivää. Siinä on pystyttävä olemaan mukana. Franchising ei ole bisnesmallina erillään muusta maailmasta vaan siihen vaikuttaa samat lainalaisuudet kuin bisnekseen muutenkin”, Niskanen päättää.Laatutakuun hyödyntämiä chatbotteja voit käydä kokeilemassa itse:Yrittäjärekrytointiin tarkoitettu rekrybotti löytyy täältäLiidien keruuseen valjastettu chatbotti löytyy etusivun oikeasta alakulmastaLisätietoja:LEADOO MARKETING TECHNOLOGIESSanttu Kottila, Markkinointijohtajasanttu@leadoo.com, p. 0401843287LAATUTAKUUViktor Niskanen, Myyntijohtajaviktor.niskanen@laatutakuu.fi, p. 050 465 0146LAATUTAKUUMarja Kaario, Head of Recruitmentmarja.kaario@laatutakuu.fi, p. 050 466 8828