R- kioski -ketju avustusjärjestö Hopen yhteistyökumppaniksi auttamaan vähävaraisia perheitä

Koronakriisin aiheuttamat työttömyys ja
lomautukset ovat ajaneet monet perheet ahdinkoon. R-kioski -kauppiaiden
toimesta R -kioski -ketju käynnisti 7.9. kampanjan tukemaan ahdingossa olevien
perheiden hyvinvointia.
R-kioskin parhaillaan menossa olevan pullakampanjan tavoitteena on kerätä 8000€ Hope ry:lle, joka tukee kiireesti avuntarvitsevia perheitä. Kuvassa Euran R-kioskin myyjä Noora Siltanen. (kuva: www.r-kioski.fi)Vähävaraisten lapsiperheiden avustusjärjestö Hope ry:llä on
käynnissä historiansa kiireisin syksy. Koronakevään aikana 100 000 suomalaista lasta tippui köyhyysrajan
alle (Lastensuojelun keskusliitto), ja hätä on jatkunut kovana
myös syksyn aikana.
Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila kertoo Hopen
saaneen elokuun aikana avunpyyntöjä jo 3000 perheeltä ja perheissä on yhä
enemmän pulaa elämän perusedellytyksiin kuuluvista asioista, kuten ruuasta.
Normaalista
poiketen myös Hope jakoi keväällä ruoka-apua ja nyt syksyllä apua on kaivattu
erityisesti koululaisille vaatteiden, kuten
talvea varten toppatakkien ja koulureppujen muodossa.
Hopen tavoitteena on auttaa jokaista perhettä, joka heille tukipyynnön
laittaa. ”Valitettavasti mekin kamppailemme jo resurssien kanssa, vaikka
auttamishalua suomalaisilla on paljon. Meille on tärkeää saada
tavaralahjoitusten lisäksi myös varoja perheiden tukemiseen. Tässä yrityksillä on
merkittävä asema”, Hostila toteaa.Turvatakseen resurssinsa Hope
etsii aktiivisesti uusia yritysyhteistyökumppaneita. Hostila on iloissaan
siitä, että syksyllä uudeksi suureksi valtakunnalliseksi kumppaniksi lähti muun
muassa R-kioski. Hostila kertoo, ettei kyseessä ole heille merkittävä yhteistyö ainoastaan tuen kautta, vaan että tarkoitus on R-kioskin kautta kasvatettua myös omaa
näkyvyyttään.”Toivommekin,
että esimerkiksi R-kioskin mainonnan kautta tavoittaisimme myös uusia
vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneita ihmisiä, sillä kaikki eivät meistä ole
välttämättä edes kuulleet ja avustustyömme tehdään vapaaehtoisvoimin”, Hostila
pohtii.R-kioskin markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalinin mukaan
aloite yhteistyöhön Hopen kanssa tuli R-kauppiailta. ”Moni paikallisista
kauppiaistamme välitti tietoa tuntemistaan perheistä, joilla oli keväällä suuri
hätä. Ryhdyimme yhdessä pohtimaan, miten voisimme yhdessä auttaa ja löysimme
onneksi Hopen, jonka kautta voimme tukea perheiden hyvinvointia valtakunnallisesti”,
Schalin toteaa.R-kioski
Suomen suurimpana take-away-kahvimyyjänä käynnisti 7.9. yhdessä Hopen kanssa
kuukauden mittaisen kampanjan, jossa kaikista paisto- ja leipomotuotteista
ohjataan 2 senttiä Hopen toimintaan. Samaan aikaan R-kioski on alentanut
tuotteiden, kuten pullan hintaa 1 euroon, kun asiakas ostaa vähintään kaksi
tuotetta. Kampanjan tavoitteena on kerätä 8000
euroa.Schalin kertoo R-kioskin tarkoituksena olleen valita valikoimasta
tuote, jota heillä myydään paljon, jotta saataisiin kokoon mahdollisimman suuri
lahjoitussumman. ”Nyt on siis kaksi hyvää syytä ostaa pullaa itselle ja
kaverille, sillä herkkuhetken lisäksi voi tukea vielä hyvää asiaakin”, Schalin
hymyilee.Hostilan mukaan, 8000 euron lahjoitussummalla pystytään
auttamaan vähintään 100 perhettä.Lue alkuperäinen uutinen tästä.