Suomen McDonald’silla myynnin kasvua ja uusia ravintoloita

Suomen McDonald’sin myynti kasvoi koronavuonna 2020. Vuonna 2021 McDonald’sin tavoitteena on avata Suomeen viisi uutta ravintolaa.
Vuonna 2020 Suomen McDonald’sin myynti kasvoi 6,3 prosenttia edelliseen vuoteen 2019 nähden. Suomen McDonald’s-ketjun vuoden 2020 verollinen kokonaismyynti oli 218,7 miljoonaa euroa. Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson sanoo olevansa kehitykseen erittäin tyytyväinen tilanteessa, jossa pikaruokamarkkina kokonaisuudessa pieneni koronavuonna. Viime vuonna myynti kasvoi ja ketju avasi kolme uutta ravintolaa Suomessa.”Viime vuonna teimme töitä todella poikkeuksellisissa olosuhteissa ja tilanteessa, jossa pikaruokamarkkina kokonaisuudessaan pieneni. Hyvät myyntiluvut kertovat yrittäjiemme ja työntekijöidemme kovasta työstä ja sitoutumisesta McDonald’siin ja asiakkaisiimme. Keväällä koronapandemia iski myyntiimme, mutta pystyimme sopeutumaan sen aiheuttamiin muutoksiin erittäin hyvin ja palvelemaan asiakkaita turvallisesti myös poikkeusoloissa esimerkiksi autokaistojemme ja kotiinkuljetuksemme ansiosta”, Johansson kertoo.Vuonna 2021 tavoitteena on viiden uuden ravintolan avaus. Ensimmäinen uusi ravintola aukeaa Vaasan Klemettilään kesällä.