Blue Lagoon Beauty hakee kasvuloikkaa
kotimarkkinoilla ja aikoo sen jälkeen selvittää liiketoiminnan viemistä ulkomaille.
Vuonna
2006 perustettu kauneusalan ketjuyritys Blue Lagoon Beauty Oy aloittaa franchising-toiminnan. Ensimmäinen
franchising-yrittäjäsopimus on tehty ja toimipiste avataan pian Helsingin
Töölöön.
“Olen todella innoissani, että
olemme saaneet mukaan ensimmäisen franchising-yrittäjämme. Tavoitteeni on aina
ollut kehittää toimialaa ja samalla luoda kauneusalalle uusia
työmahdollisuuksia. Franchising-toiminta on luonteva jatkumo Blue Lagoonin
kasvulle. Hyvässä liikekumppanissa yhdistyy intohimo kauneudenhoitoon ja
lojaalius yritystä kohtaan”, sanoo Blue Lagoon Beautyn perustaja ja
toimitusjohtaja Sini Virtanen yrityksen tiedotteessa.
Blue Lagoon Beauty työllistää 93
ammattilaista kuudessa eri liikkeessä pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Kaikki
kauneudenhoidon palveluntarjoajat ovat tällä hetkellä sopimusyrittäjiä.
Hallinnossa työskentelee lisäksi markkinointi, asiakaspalvelu ja
myymäläpäälliköt.
FRANCHISING SUOMESSA
Suomen Franchising-Yhdistyksen
mukaan franchising-sektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja
franchising-ketjujen yhteenlasketuksi liikevaihdoksi arvioidaan 6 miljardia
euroa. Ketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250. Alkuperäinen uutinen luettavissa Kauppalehdestä.