Kotipizzan Eläköön ravintola -kampanja juhlistaa ravintoloiden avautumista

Kotipizza -ketjun 1.6. alkanut ulkomainoskampanja nostaa Kotipizzan lisäksi vahvasti esiin myös kulloisenkin alueen muita ravintoloita aina fine diningista street foodiin ja pizzasta aasialaisen kautta burgeriin.
Kotipizzan Eläköön ravintola -kampanja juhlistaa ravintoloiden avautumista nostamalla Kotipizzan lisäksi valokeilaan lukuisia muitakin ravintoloita.. Kesäkuun 1. päivänä alkanut ulkomainoskampanja kestää kaksi viikkoa. Laaja valtakunnallinen ulkomainoskampanja on toteutettu yhteistyössä Kotipizzan mainostoimiston N2:n ja ulkomainosyhtiö JCDecauxin kanssa. Kotipizzan Eläköön ravintola -kampanja juhlistaa ravintoloiden avautumista 1.6. nostamalla Kotipizzan lisäksi esiin myös muita ravintoloita. (kuva:www.marmai.fi)Koronaviruksen aiheuttaman pandemian vuoksi takana on poikkeuksellinen kevät. Toiset ravintola-alan toimijat ovat kärsineet enemmän kuin toiset, mutta ahdinko on ollut yhteinen. Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist sanoo Kotipizzan kokevan kollektiivisesti olevan osa yhtä, suomalaista ravintolaperhettä. ”Siksi nyt oli aika juhlistaa ravintoloiden vapautumista uudella tavalla.” Lindvist toteaa.Eläköön ravintola -kampanja pyörii 13 kaupungissa ja mukana ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere, Turku, Pori, Rovaniemi, Lahti, Kuopio, Oulu, Vaasa, Lappeenranta, Joensuu. Mukana olevien ravintoloiden lukumäärä vaihtelee kolmesta ravintolasta muutamaan kymmeneen eri kaupungeissa.Koronatilanne kaikessa laajuudessaan tuli yllätyksenä kaikille. Lindqvistin mukaan Kotipizzan henkilöstö on vaihtanut paljon ajatuksia ja kokemuksia muiden alan toimijoiden kanssa ja lähtökohta on ollut haastava. Lindqvist kuvailee: ”Osa on ottanut enemmän osumaa kuin toiset. Meilläkin on franchise-ketjuna paljon erilaisia yrittäjävetoisia ravintoloita. Kun esimerkiksi kauppakeskuksista katosivat hetkessä asiakkaat, oli aika vaikea saada aikaan samanlaista myyntiä kuin ennen koronaa.”Kotipizza -ketju on tehnyt jo useiden vuosien ajan määrätietoisesti töitä verkkokaupan ja ruoan kotiinkuljetuksen edistämiseksi, joka onkin osoittautunut selväksi eduksi. Lindqvist kertoo kotiinkuljetuksen laajentuneen koronakriisin myötä ennätysvauhdilla koskemaan liki jokaista Kotipizza -ravintolaa. ”Huomasimme pian, että meillä on aika hyvät lähtökohdat moneen muuhun verrattuna. Olemme puhuneet jo pitkään siitä, kuinka ravintolaruoan syöminen kotona on tulevaisuuden trendi. Tätä kehitystä kriisi on osin pakon sanelemana kiihdyttänyt”, Lindqvist sanoo. Eläköön ravintola -ulkomainoskampanja pyörii 13 eri kaupungissa. (Kuva: www.marmai.fi)Korona-aika muuttaa ainakin alkuvaiheessa ravintolakokemusta ja myös Kotipizza on tuonut ravintoloihin ohjeita ja varotoimia. Erilaiset ohjeet, tarrat ja julisteet tulevat olemaan ravintolaruokailijan arkea vielä hyvän tovin. Lindqvist kuitenkin uskoo, että suomalaiset löytävät pian takaisin ravintoloiden pöytiin, sillä halu kerätä kokemuksia ja tavata ystäviä on kasvanut kevään mittaan. Uskon, että liiketoiminta jopa normalisoituu kesän aikana”, Lindqvist toteaa.Kotipizzan markkinointitoimiston N2 Marketingin toimitusjohtaja Jarno Varis kiittelee vielä ravintolaketjua nopeasta reagointikyvystä korona-aikana todeten: ”Kotipizza on yksi tämän maan parhaista markkinoijista. Heiltä löytyy rohkeutta ja reagointikykyä kokeilla uusia asioita ja tehdä nopeita liikkeitä. Lisäksi he uskovat aidosti läpi koko ketjun kulkevaan brändinrakennukseen”.Lue alkuperäinen uutinen täältä.