KOTONA ASUEN SENIORIHOIVA -KETJUN TOIMIPISTEISSÄ KASVUA

Koronavirusepidemia ja poikkeusolot vaikuttavat monella
lailla, etenkin omissa kodeissaan asuvat riskiryhmiin kuuluvat tarvitsevat
enemmän hoivaa ja avustamista jos omaiset ovat Uusimaan rajan toisella puolen.
Kotona Asuen Seniorihoiva -ketju tarjoaa palveluitaan auttaen asiakkaitaan eri
tavoin selviämään poikkeusoloissa. Koronavirusepidemian myötä osassa ketjun
toimipisteissä on havaittavissa merkittävää kasvua.
Riskinryhmään kuuluvat ja avustamista tarvitsevat eivät
pärjää kotona yksin, varsinkin nyt korona-aikana heidän palveluiden tarve
korostuu entisestään. Kotona Asuen Seniorihoiva -ketju palvelee asiakkaitaan
poikkeusaikana huomioiden tietenkin viranomaisohjeistukset ja innovoiden
palveluitaan tilannetta vastaaviksi.
Kotona Asuen Seniorihoiva -ketjun toimitusjohtaja Olli
Houttu kertoo: ”Koronavirusepidemia ja poikkeusolot vaikuttavat
asiakkaidemme hoivaan, sillä ikäihmiset kuuluvat riskiryhmään. Jatkamme
asiakkaidemme avustamista, sillä suurin osa asiakkaistamme ei pärjää kotonaan
enää yksin ja omaiset saattavat asua ”rajan väärällä puolella”. Kauppa- ja
asiointiapu voidaan myös hoitaa siten, ettemme kohtaa asiakasta
henkilökohtaisesti vaan jätämme esimerkiksi ruokaostokset kotiovelle.
Asiakkaiden ja HOIVANantajiemme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää.
Riskit virukselle altistumiseen ovat suuret ja tästä syystä tiedotamme ja
ohjeistamme jatkuvasti HOIVANantajiamme aktiivisesti suojautumisen, hygienian
ja liikkumisten suhteen. Emme lähetä sairaana olevia tai oireilevia
työntekijöitä asiakkaidemme kotiin. Seuraamme myös säännöllisesti
viranomaistiedotteita koronaviruksesta, ja tiedotamme aktiivisesti
HOIVANantajiamme tilanteen kehittymisestä.”
Houtun mukaan vallitsevasta koronaepidemiasta johtuen
Kotona Asuen Seniorihoiva -ketjun liiketoiminnassa
kokonaisuutena on hieman laskua sillä esimerkiksi hoivakodit ovat
pääsääntöisesti estäneet ulkopuolisten pääsyn tiloihin, mutta hän näkee, että
palveluille riittää kuitenkin jatkossakin kysyntää, koska suurimmalle osalle
heidän asiakaskuntaansa palvelut ovat elintärkeitä. Houttu iloitsee, vaikka
poikkeustilanne on tuonut haasteita, niin osalla toimipisteistä on mennyt
todella hyvin kertoen: ”Tänä vuonna aloittaneet Kotkan ja Oulun yrittäjät ovat
päässeet mukavaan vauhtiin. Myös Kotkassa päästään jo break-even-pointiin
huhtikuun aikana, vain kolmen kuukauden aktiivisen toiminnan jälkeen. Vuosi
sitten tammikuussa Tampereella aloittanut toimipiste rikkoo myös
myyntiennätyksiä eli kasvua tapahtuu joka kuukausi!”