Suomen Subway®-ravintolat myös siirtyneet take away -myyntiin

Koronavirusepidemian vuoksi Subwayn® ravintolat ovat sulkeneet asiakastilansa toistaiseksi. Syöminen paikan päällä ei ole tällä hetkellä mahdollista, mutta asiakkaita palvellaan edelleen poikkeustilanteeseen sopivilla tavoilla.
Subwaylla® ihmisten turvallisuudesta huolehtiminen on aina ensisijaista. Vallitsevan koronavirusepidemian vuoksi syöminen Subway® -ketjun ravintoloissa ei ole mahdollista. Asiakkaiden palveleminen ei kuitenkaan keskeydy: ketjun ravintolat myyvät edelleen ruokaa noudettavaksi mukaan tai kuljetettavaksi asiakkaiden koteihin. Suomessa on myös autokaistallisia Subway®-ravintoloita, joista saa haettua ruokaa normaaliin tapaan.Subwayn® annoksia saa tilattua kotiin kahden kuljetuspalvelun, Woltin ja Foodoran, kautta. Molemmat palvelut kuljettavat ravintola-annoksia 19 suomalaiskaupungin alueella. Kaiken kaikkiaan noin kolmasosa Subwayn® ravintoloista Suomessa toimii Woltin ja Foodoran kuljetusalueella.Subway® Suomen maajohtaja Petteri Lehtimäki sanoo, että “Tässä tilanteessa on kaikkein tärkeintä noudattaa viranomaisten ohjeistuksia ja pitää huolta ihmisten terveydestä. Vaikka ravintoloissamme ei tällä hetkellä voi syödä paikan päällä, voi meiltä jatkossakin hakea ruoat mukaan tai tilata Subit® ja wrapit suoraan kotiovelle”.Hallituksen tämän hetkisen esityksen mukaan ravintoloiden asiakastilat pysyvät suljettuna toukokuun loppuun asti. Subway® seuraa tilanteen kehittymistä ja alaa koskevia päätöksiä aktiivisesti.Lehtimäki kuvailee tilanteen olevan haastava koko maan ravintotoiminnalle ja sanoo: ”Koemme tärkeäksi sen, että voimme osaltamme huolehtia kuluttajista näinä aikoina. Haluamme tarjota heille tuoreista raaka-aineista tehdyn, terveellisemmän vaihtoehdon pikaruoan kentällä. Meillä asioimalla tuet myös samalla paikallista yrittäjyyttä.”.