Suomalaiset mieltävät toistamiseen Kotipizzan vastuullisimmaksi ravintola-alan brändiksi

Euroopan laajimman vastuullisuuteen keskittyvän bränditutkimuksen Sustainable Brand Index mukaan suomalaiset mieltävät Kotipizzan ravintola- ja kahvila alan vastuullisimmaksi brändiksi – jo toista vuotta peräkkäin.
Kuva: Kuva: Pekka Hannila21.3.2023 julkaistun Sustainable Brand Index 2023 -tutkimustulokset osoittavat, että Kotipizza mielletään Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian vastuullisimmaksi brändiksi.’’On ilo huomata, että kuluttajat arvostavat Kotipizzan pitkäjänteistä vastuullisuustyötä jo toisena vuonna peräkkäin’’, Kotipizzan vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila kommentoi.Riippumaton, vastuullisuuteen keskittyvä tutkimus tarkastelee vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muualla Euroopassa. Tutkimus keskittyy ympäristö- ja sosiaaliseen vastuuseen. Kotipizza on ollut mukana toimialansa kategoriatutkimuksessa jo vuodesta 2015 ja mielletty vastuullisimmaksi ravintola-alan brändiksi useana vuonna.’’Olemme erityisen onnellisia siitä, että asiakkaat huomaavat Kotipizzan vastuullisen toiminnan. Kiitokset kuuluvat myös Kotipizza-ketjun yrittäjille ja työntekijöille, jotka tekevät työssään vastuullisia toimintatapoja näkyväksi. Emme tee vastuullisuustyötä yksin, vaan yhdessä kumppaniemme, ravintolatyöntekijöidemme, yrittäjiemme ja asiakkaidemme kanssa’’, Anttila kertoo.Kotipizzalla vastuullisuus on keskeinen osa yrityksen strategiaa, joka näkyy myös ketjun toiminnassa. Kotipizza on myös sitoutunut siihen, että sen ruokatuotteet ovat hiilineutraaleja vuoteen 2030 mennessä. Pitkäjänteinen ilmastotyö näkyy muun muassa Kotipizzan oman tuuliturbiinin, ruokahävikin vähentäminen, sekä innovatiivisten kiertotalousratkaisujen, kuten uudelleenkäytettävän pizzalaatikon pilotoinnin kautta. Lisäksi Kotipizza julkaisi kesällä 2022 verkkokaupassaan tiettävästi ensimmäisenä ravintolaketjuna ilmastolaskurin, joka näyttää dynaamisesti ruoka-annoksen hiilijalanjäljen. Kotipizzan Ilmastolaskuri oli Sustainable Brand Indexin Vuoden Hanke 2023 -kilpailun finalisti.’’Olemme kiitollisia kategoriavoitosta sekä Vuoden hanke -tunnustuksesta. Tältä pohjalta vastuullisuustyötä on ilo jatkaa’’, riemuitsee Anttila.